Dyskusje

Centrum Statystyki Kolejowej/ Centre de statistique ferroviaire/ Zentrum fuer Eisenbahnstatistik/ Railway Statistics Centre

Strona główna
JOPTS/ Ekonomika Kolei
Inne publikacje
Archiwum
Wyszukiwanie
Dyskusje
Biblioteka
Wiadomości
Stopka/ Kontakt
Linki

STATYSTYKI:

Przewozy pasażerskie w Europie Zachodniej

Przewozy towarowe w Europie Zachodniej

Przewozy pasażerskie w Europie Śr- Wsch.

Przewozy towarowe w Europie Śr.- Wsch.

Porównania międzynarodowe

Dane ogólne-Europa

Transport ogólnie

Wykresy wzrostu

Polskie Koleje Państwowe

Transport w Polsce

 

 

 

horizontal rule

DISCUSSION AND WORKING PAPER SERIES

Journal of Economic Literature (JEL) codes: L92

SERIA: DOKUMENTY ROBOCZE I DO DYSKUSJI

horizontal rule

In order to obtain a copy please contact a librarian at Katedra Transportu: katedr(at)poczta.onet.pl or dial the following  phone number: +48604443623

 The views and interpretations herein are those of the author and should not be attributed to the Railway Statistics Centre CSK, or to any individual acting on its behalf.

 

Nazwa pliku /opis          Data udostępnienia       Rozmiar w k/M

Name/description          Publication date           Size in k/M

horizontal rule

 

Czyja wina?

Spojrzenie na reformy PKP z innej perspektywy niż opinia dyrektorów tego przedsiębiorstwa. Ukazanie mechanizmów niepowodzeń kolejnych prób reform. Analiza nieudolności managerów PKP w marketingu usług. Artykuł dość przekonywujący, do tego stopnia że ukazał się nawet w jednym z czasopism wydawanych przez ex-dyrektorów PKP.

[   ] discp001.pdf            02-Mar-2004 21:46   163k 

horizontal rule

Konkurencja jest sposobem na rozwój!

Eksperci PKP w replice do artykułu we "Wprost" nie przedstawili zbyt rzetelnego obrazu sytuacji. Próba ukazania błędów w analizie.


[   ] discp002.pdf            25-Feb-2004 00:23   117k 

 

horizontal rule

Prywatyzacja kolei w Zjednoczonym Królestwie

Mocno krytykowana w prasie, ale zakończyła się sporym sukcesem. Przewozy towarowe i pasażerskie wzrosły, obniżyły się dotacje do przewozów. Niemniej pojawiły się liczne inne problemy, przypominające niemalże efekt klęski urodzaju, która ma także swoich "przeciwników".


[   ] discp003.pdf            25-Feb-2004 00:23   359k 

 

horizontal rule

Rynek na torach w Szwecji: 15 lat normalności

Po reformie kolei w 1988 roku nastąpiła gwałtowna poprawa tendencji w tym sektorze. Analizowane są zastosowane w Szwecji mechanizmy ekonomiczne, pokazany jest wygląd rynku przewoźników.

 

[   ] discp004.pdf            25-Feb-2004 00:24   394k 

 

horizontal rule

Modus operandi transportu w Polsce

Czy aby nie jest jak w trzecim świecie? To pytanie zadał sobie Adam Fularz, i starał się tego dowieść danymi statystycznymi, lub też nawet faktem ich braku.


[   ] discp005.pdf            25-Feb-2004 00:26   134k 

 

horizontal rule

Dosadnie o reformach PKP –wersja draft

Z pewnością managerowie PKP boją się otwartych ataków na ich pozycję, a autor poniższego tekstu wcale nie ukrywa, co sądzi o kompetencjach managerów z politycznego nadania. Zwięźle napisane, ale niezbyt wykwintnie. No frills.


[   ] discp006.pdf            25-Feb-2004 00:26   124k 

 

horizontal rule

Koleje regionalne w Hiszpanii

Reformy kolei hiszpańskich stworzyły twór pod nazwą: kolej regionalna, kontrolowana przez samorządy. Okazało się to być zdecydowanie lepsze i wydajniejsze od kolei państwowej.


[   ] discp007.pdf            25-Feb-2004 00:26    90k 

 

horizontal rule

Prywatne versus państwowe- co jest lepsze?

Próba porównania na przykładzie prywatnych i federalnych kolei miejskich i podmiejskich w RFN. Niespecjalnie pasjonujące, ale pokazuje interesujący sposób organizacji przewozów kolejowych w aglomeracjach.


[   ] discp008.pdf            25-Feb-2004 00:27   144k 

 

horizontal rule

Oksfordzkie barwy walki

Co się dzieje w momencie gdy na rynku dopuścimy niekontrolowaną walkę konkurencyjną, i zniesiemy ograniczenia? Czy nastąpi pełna konkurencja, czy też powstaną monopole. Praktyka doświadczeń brytyjskich, gdzie po deregulacji rynku autobusów przewozy spadły o niemal jedną trzecią, a bilety podrożały o ponad 30 % , pokazuje, że raczej to drugie.


[   ] discp009.pdf            25-Feb-2004 00:48   332k 

 

horizontal rule

Recepta na poprawę w przewozach towarowych

Powołując się na badania znanych amerykańskich ekonomistów, autor stara się określić kierunki reform monopolu. Wg jego opinii, monopol należy rozbić na mniejsze spółki. Czy argumenty autora są przekonywujące?

 

[   ] discp010.pdf            25-Feb-2004 00:50   123k 

 

horizontal rule

Les grands monopoles en France : Le cas SNCF

Reformy kolei francuskich bardzo przypominają reformy PKP, nieudana struktura rynku- także. Autor nie szuka paraleli SNCF z PKP, lecz ocenia samo SNCF i pokazuje elementy ekonomii politycznej tej branży, takie jak np. przywilej 25-godzinnej pracy w tygodniu dla konduktorów TGV.


[   ] discp011.pdf            25-Feb-2004 00:51   325k 

 

horizontal rule

Powodzenie reform kolei w Szwecji

Kolejna wersja pracy o reformach kolei w Szwecji, ukazująca mechanizmy rynkowe w sektorze.

 

[   ] discp012.pdf            25-Feb-2004 00:24   124k 

 

horizontal rule

L'application de Directives Europeenes

permettra-t-elle aux entreprises ferroviaires des PECO d'etre plus competitive vis-a-vis du marche?


[   ] discp013.pdf            02-Mar-2004 21:45    66k 

 

horizontal rule

Prawodawstwo kolejowe w republice czeskiej- akty prawne

Czeska ustawa o kolejach stworzyła trwałe podwaliny rozwoju rynku i już ponad dekadę temu wprowadziła urząd regulatora rynku


[   ] discp014.pdf            25-Feb-2004 00:25   184k 

 

horizontal rule

Ustawodawstwo o kolejach i tramwajach w Niemczech

Także w RFN w tym samym okresie dokonano zasadniczych reform prawodawstwa i zezwolono na dalekoposuniętą konkurencję wewnętrzną w rynku.


[   ] discp015.pdf            25-Feb-2004 00:25    73k 

 

horizontal rule

Koleje duńskie i konkurencja

Dlaczego koleje duńskie są trzecie w Europie pod względem przewozów pasażerskich? Autor wyjaśnia mechanizmy rynkowe w działaniu rynku przewozowego w Danii. Pokazuje także obecną strukturę rynku 19 kolei prywatnych.


[   ] discp016.pdf            25-Feb-2004 00:25    85k 

 

horizontal rule

PKP 1980-2003: The decline goes to the end

Reformy PKP trwaja już dekadę. Niektórym jednak- choćby cudzoziemcom należy wytłumaczyć o wiele wyraźniej przyczyny niepowodzeń. Wszak nie wszyscy rozumieją że np. skrót TKM oznacza nie tylko Total Knowledge Management...


[   ] discp017.pdf            25-Feb-2004 00:25    53k 

 

horizontal rule

Co ciekawsze postulaty na temat reformy PKP

 

[   ] discp018.pdf            25-Feb-2004 00:26    51k 

 

horizontal rule

Japonia mówi konkurencja

Prezes Wilądek (PKP) potrafi nieźle zdenerwować, jeśli jako "argumenty" przywoła błędne dane. Jest to tak denerwujące, że lepiej jego prac nie czytać wcale. Autor tego tekstu przeczytał 2 (słownie: "dwie") prace p. Wielądka i za każdym razem zaowocowało to polemiką z korektą błędów.  Obecnie, z braku czasu na pisanie replik, autor prac p. Wielądka już nie czytuje. Oto jedna z polemik.


[   ] discp019.pdf            25-Feb-2004 00:26    76k 

 

horizontal rule

Klęska reform PKP

Najniższe przewozy w historii w zestawieniu z nieudolnością kadry zarządzającej chyba nie dziwią? Wg autora upadek będzie tylko jeszcze szybszy.


[   ] discp020.pdf            25-Feb-2004 00:26    70k 

 

horizontal rule

Jak powinna wyglądać konkurencja na kolejach?

Pisana specjalnie w celu przekonania dyrektorów z PKP praca stara się skierować uwagi o konkurencji do środowiska dyrektorów PKP i sprzedać "konia trojańskiego". Prawie się ukazała.


[   ] discp021.pdf            25-Feb-2004 00:27    95k 

 

horizontal rule

Rynek na torach w Szwecji: 15 lat normalności (wersja 2-ga)

Po reformie kolei w 1988 roku nastąpiła gwałtowna poprawa tendencji w tym sektorze. Analizowane są zastosowane w Szwecji mechanizmy ekonomiczne, pokazany jest wygląd rynku przewoźników.


[   ] discp022.pdf            25-Feb-2004 00:27   163k 

 

horizontal rule

Regionalne koleje odnoszą sukces!

Trzeba się dobrze przyjrzeć fotografiom, by rozpoznać iż koleje PEG lub UBB istnieją w rzeczywistości i nie są bajką wyglądającą jak rodem z makiety kolejowej, co możnaby sądzic patrząc na fotografie niewyobrażalnie zadbanych pojazdów. Można je nazwać kolejami modelowymi. Autor stworzył tą pracę w roku 2001, mając nadzieję wpłynięcia na proces reform PKP. Jak widać, mocno się pomylił w swych nadziejach, bowiem od czasu jego publikacji nic się nie zmieniło.


[   ] discp023.pdf            25-Feb-2004 00:29   839k 

 

horizontal rule

RENFE czyli kolejowe pustynie

Koleje RENFE są przykładem monopolu w wykonywaniu usług. Są bardzo pouczającym przykładem pełnego monopolu państwowego wystawionego na zderegulowany rynek autobusowy. Przypuszczalny obraz przyszłej sytuacji w Polsce.

 

[   ] discp024.pdf            25-Feb-2004 00:29    72k 

 

horizontal rule

Jak działa nowoczesna kolej regionalna?

Przedsiębiorstwa takie jak Vogtlandbahn mogłyby być wzorem przemian własnościowych na kolejach. Małe, prężne, elastyczne. I buduje nowe linie.


[   ] discp025.pdf            25-Feb-2004 00:31   383k 

 

horizontal rule

Rynek was oceni (ł)

Procesu oceny dokonał w zasadzie nie rynek, ale autor, bo rynku na kolejach nie ma. Za to jest... a zresztą, poczytajcie Państwo sami. Managerowie z PKP będą bardzo niezadowoleni, z uwagami wobec autora dotarli aż do redaktorów 1 programu TVP, zarzucając mu niemiłe i niegrzeczne sformułowania. 


[   ] discp026.pdf            25-Feb-2004 00:32   125k 

 

horizontal rule

Prywatyzacja kolei w Estonii

Kolej w Estonii po prostu sprywatyzowano. Może dlatego iż Estonia jest krajem protestanckim, a może dlatego, ze nie było już nic więcej do prywatyzowania (może poza sieciami energetycznymi), a może dlatego, by kolej była lepsza.


[   ] discp027.pdf            02-Mar-2004 21:07   137k 

 

horizontal rule

Reformy kolei w Estonii i na Łotwie

Te dwa (protestanckie) kraje na północ od Polski zadziwiająco szybko oswobodziły się z jarzma komunistycznej gospodarki planowej i wprowadziły rynek na torach.


[   ] discp028.pdf            02-Mar-2004 21:08   297k 

 

horizontal rule

Reforma kolei i rola konkurencji- recenzja książki

Kosztująca niemalże 400 PLN solidna książka poświęcona roli konkurencji na kolei nie jest dla wszystkich może cenowo dostępna, ale za to można przeczytać jej recenzję. Bezpłatnie.


[   ] discp029.pdf            02-Mar-2004 21:08   108k 

 

horizontal rule

Jak zwiększyć przewozy towarów koleją?

Autor ma kilka propozycji, zazwyczaj oscylujących wokół konkurencji na rynku. Reszta wg niego jest niezbyt istotna. Czy istotnie pozytywne efekty konkurencji spowodują renesans kolei w Polsce?


[   ] discp030.pdf            02-Mar-2004 21:09   238k 

 

horizontal rule

Bahn in Polen

Die Reformen der Polnischen Staatsbahnen sind in manchen Quellen falsch dargestellt. Eine Stellungsnahme.


[   ] discp031.pdf            02-Mar-2004 21:09    77k 

 

horizontal rule

Czechy: koleje są już 9 lat po reformach
Koleje czeskie zostały zreformowane w ubiegłej dekadzie. Cały czas się rozwijają. Sprawdźcie Państwo, dlaczego. Działa tam 48 przewoźników (2001), w tym kilku pasażerskich.


[   ] discp032.pdf            02-Mar-2004 21:09   193k 

 

horizontal rule

Czyja wina?

Spojrzenie na reformy PKP z innej perspektywy niż opinia dyrektorów tego przedsiębiorstwa. Ukazanie mechanizmów niepowodzeń kolejnych prób reform. Analiza nieudolności managerów PKP w marketingu usług. Artykuł dość przekonywujący, do tego stopnia że ukazał się nawet w jednym z czasopism wydawanych przez ex-dyrektorów PKP.


[   ] discp033.pdf            02-Mar-2004 21:10   156k 

 

horizontal rule

OKL Opalenicka Kolej Lokalna
Koncepcja marketingowa reaktywacji przewozów publicznych na tej lokalnej linii. Niestety, nie została zaakceptowana przez władze lokalne, a w celu likwidacji linii zmieniono nawet zapis o objęciu zabytkowej kolei ochroną konserwatorską.


[   ] discp034.pdf            02-Mar-2004 21:10   165k 

 

horizontal rule

Rogowska Kolej Wąskotorowa
Koncepcja marketingowa reaktywacji przewozów publicznych na tej lokalnej linii. Niezbyt prawdopodobna z uwagi na niewielkie potoki pasażerskie i brak taboru.


[   ] discp035.pdf            02-Mar-2004 21:11   275k 

 

horizontal rule

Koleje miejskie w Polsce

Latem 2002 roku opracowano szereg propozycji wprowadzenia systemów szybkiej komunikacji szynowej do polskich aglomeracji. Pierwsza wersja artykułu na ten temat.


[   ] discp036.pdf            02-Mar-2004 21:11   168k 

 

horizontal rule

Drogi i koleje w USA

Najmniejszy udział kolei w przewozach pasażerskich i największy w towarowych w zindustrializowanym świecie- oto co charakteryzuje amerykański transport. Autor udał się na poszukiwanie źródeł problemu. Czy do nich dotarł?


[   ] discp037.pdf            02-Mar-2004 21:11   101k 

 

horizontal rule

Koleje duńskie i konkurencja

Dlaczego koleje duńskie są trzecie w Europie pod względem przewozów pasażerskich? Autor wyjaśnia mechanizmy rynkowe w działaniu rynku przewozowego w Danii. Pokazuje także obecną strukturę rynku 19 kolei prywatnych.


[   ] discp038.pdf            02-Mar-2004 21:11   170k 

 

horizontal rule

Organizacja kolei w Japonii

34-krotnie większa wydajność pracy, najwięcej konkurencji na kolejach na świecie, największa liczba przewoźników pasażerskich na świecie- oto co charakteryzuje koleje japońskie. Szokuje fakt, iż koleją w Tokio odbywa się 54 % wszystkich podróży, rocznie 29 przewoźników obsługujących aglomerację przewozi 13 miliardów osób, niemalże 1/3 wszystkich pasażerów przewiezionych kolejami na świecie.


[   ] discp039.pdf            02-Mar-2004 21:12   166k 

 

horizontal rule

Poradnik pasażera - Opolskie

Pasażerowie zazwyczaj gubią się w gąszczu tabel z rozkładami. Często wydaje się specjalistyczne publikacje, by im pomóc. Oto przykład takiej tabeli dla woj. opolskiego.


[   ] discp040.pdf            02-Mar-2004 21:12   256k 

 

horizontal rule

Wykorzystanie transportu kolejowego do komunikacji
miejskiej w aglomeracji Bielska- Białej

Możliwe jest wykorzystanie kolei do przewozów pasażerskich w relacjach miejskich i podmiejskich Bielska -Białej. Pierwsza wersja koncepcji z roku 2002.


[   ] discp041.pdf            25-Feb-2004 00:33   814k 

 

horizontal rule

Częstochowska Kolej Miejska

Dlaczego nie zrobić w Częstochowie kolei miejskiej, zwłaszcza że wcześniej działała prywatna kolej podmiejska w relacji do Blachowni, która stworzyła worek urbanizacji w tym kierunku?

 

[   ] discp042.pdf            25-Feb-2004 00:35   1.2M 

 

horizontal rule

Szybki Tramwaj Kolejowy Rybnik

W Rybniku największym atutem jest prywatny przewoźnik kolejowy, który te relacje mógłby obsługiwać i już obecnie zainteresował miejscowe władze tym projektem.


[   ] discp043.pdf            25-Feb-2004 00:52   198k 

 

horizontal rule

Koncepcje wykorzystania infrastruktury kolejowej w transporcie miejskim w Bydgoszczy
Tramwaj dwusystemowy, kolej miejska, model Zwickau są realną szansą na wykorzystanie opustoszałych linii kolejowych na terenie aglomeracji. Analiza możliwości.


[   ] discp044.pdf            02-Mar-2004 21:13   686k 

 

horizontal rule

Gdyńska Kolej Miejska
W Gdyni może zaistnieć nowy przewoźnik kolejowy, obsługujący relacje podmiejskie i miejskie. Jest miejsce na rynku, czy pojawi się nowy podmiot?


[   ] discp045.pdf            02-Mar-2004 21:14   312k 

 

horizontal rule

Model Zwickau w Gorzowie Wlkp- możliwość zastosowania
Cóż złego by się stało, gdyby doprowadzić do powstania lokalnego przewoźnika i umożliwić mu inwestycję w budowę linii na os. Górczyn i wykorzystanie w tym celu gorzowskiej "linii średnicowej" ?


[   ] discp046.pdf            02-Mar-2004 21:16   879k 

 

horizontal rule

Tramwaj dwusystemowy dla Jeleniej Góry
Jelenia Góra może stać się nowym Karlsruhe lub nowym Zwickau. Wystarczy tylko zainwestować w stworzenie tego systemu i wprowadzić nowego przewoźnika wyspecjalizowanego w obsłudze lokalnego rynku przewozowego.


[   ] discp047.pdf            02-Mar-2004 21:19   1.5M 

 

horizontal rule

Możliwości ekonomiczne stworzenia kolei miejskiej w Legnicy
Model Zwickau lub inne idee służą pomocą w stworzeniu połączenia na największe legnickie osiedle.


[   ] discp048.pdf            02-Mar-2004 21:20   199k 

 

horizontal rule

Szybki Tramwaj Kolejowy Gliwice
Propozycja rozwoju komunikacji szynowej w Gliwicach z wykorzystaniem już tylko śladu dawnych linii kolejowych.


[   ] discp049.pdf            02-Mar-2004 21:20    49k 

 

horizontal rule

SKM Bydgoszcz

Nieaktualna już propozycja z 2002 roku.


[   ] discp050.pdf            25-Feb-2004 00:25    76k 

 

horizontal rule

 

Radomski Szybki Tramwaj Kolejowy

Zaproponowano by w Radomiu przy tworzeniu systemu miejskiej komunikacji szynowej wykorzystać infrastrukturę kolejową.
 

[   ] discp051.pdf            02-Mar-2004 21:22   779k 

 

horizontal rule

Sądecki Szybki Tramwaj Kolejowy

Analiza rynku przewozowego dla lekkiej SKM w tym mieście.


[   ] discp052.pdf            02-Mar-2004 21:23    85k 

 

horizontal rule

Szybka kolej miejska z wykorzystaniem pojazdów dwusystemowych – propozycje
praca nieaktualna


[   ] discp053.pdf            02-Mar-2004 21:23   159k 

 

horizontal rule

Stenogramy z posiedzeń parlamentu - rok 2002

wybrane fragmenty

[   ] discp054.pdf            02-Mar-2004 21:23   198k 

 

horizontal rule

Szybki Tramwaj Kolejowy Dolnego Sanu

Analiza możliwości systemu aglomeracyjnego transportu szynowego w aglomeracji Dolnego Sanu.


[   ] discp055.pdf            02-Mar-2004 21:25   590k 

 

horizontal rule

Szybki Tramwaj Kolejowy Stargard Szcz.
W Stargardzie Szczecińskim działała podmiejska kolej dojazdowa o rozstawie toru 1000 mm. Dworzec tej kolei dojazdowej jest połączony odcinkiem linii normalnotorowej łączącej dworzec kolei z sieci kolei normalnotorowych. Linia ta ma wewnątrzmiejski przebieg, dogodny dla wprowadzenia lekkiego tramwaju kolejowego- szynowej komunikacji miejskiej wykorzystującej infrastrukturę kolejową . Jakie są ekonomiczne możliwości uruchomienia takiego połączenia?

 

[   ] discp056.pdf            02-Mar-2004 21:26   156k 

 

horizontal rule

Wałbrzyska Kolej Miejska-Koncepcja
W 2002 roku zaproponowano władzom Wałbrzycha powrót komunikacji szynowej do tej konurbacji. Władze wyraziły szersze zainteresowanie dopiero w 2003 r., a idea ta została przyjęta z zainteresowaniem. Czy ma ona jednak podstawy ekonomiczne?

[   ] discp058.pdf            02-Mar-2004 21:26    90k 

 

horizontal rule

Projekt kolei miejskiej w Zielonej Górze
Czy możliwe jest odtworzenie w Zielonej Górze tego, co działało przed wojną?
Działał tutaj podmiejski przewoźnik kolejowy, który obsługiwał linię kolejową do
Szprotawy. Z tej linii do dziś pozostał fragment przecinający najgęściej zabudowane tereny miasta. Może się ona stać częścią przyszłego systemu komunikacji miejskiej, jaki mógłby powstać dzięki wsparciu Unii Europejskiej i ułatwi transport pasażerski w mieście. Bardzo ważne przy tym jest odtworzenie pierwotnej struktury organizacyjnej i stworzenie podmiotu, który obsługiwałby ten rynek.


[   ] discp059.pdf            02-Mar-2004 21:28   788k 

 

horizontal rule

Koleje wąskotorowe i ich reformy

Analiza reform sektora kolei dojazdowych- fragmenty


[   ] discp060.pdf            02-Mar-2004 21:28    61k 

 

horizontal rule

 

Kolej miejska we Wrocławiu- praca z roku 2002

Nieaktualne


[   ] discp061.pdf            02-Mar-2004 21:33   1.8M 

 

horizontal rule

Rozwój podmiejskich centrów dystrybucji detalicznej w ujęciu ekonomiki transportu
Wiele osób zastanawia się , skąd pochodzą podmiejskie centra handlowe i hipermarkety oraz jakie są podstawy ekonomiczne ich dynamicznego rozwoju w ostatniej dekadzie. Odpowiedź na to pytanie nie jest niemożliwa, choć trudna. Opiera się na tezie, że inwazja tej formy dystrybucji może być wywołana zmianami w systemie transportowym, mającymi dodatkowo do wątpliwą podbudowę ekonomiczną.

[   ] discp062.pdf            25-Feb-2004 00:51   174k 

 

horizontal rule

Prywatyzacja kolei w Estonii (wersja nieaktualna)


Estonia wyprzedziła wszystkie kraje postkomunistyczne pod względem szybkości reform i stała się niekwestionowanym liderem wśród państw Europy środkowo-Wschodniej w restrukturyzacji gospodarki oraz szybko ci przemian politycznych, dzięki m.in. przeprowadzeniu prywatyzacji wielu sektorów ekonomii. Niemały wpływ na rozwój estońskiej gospodarki miała prywatyzacja sektora kolei. Co ciekawe, do czasu ukończenia procesu prywatyzacji kolei, jednym przemysłem który pozostał kontrolowany przez państwo, było wytwarzanie i dystrybucja energii elektrycznej.
 

[   ] discp063.pdf            02-Mar-2004 21:34   283k 

 

horizontal rule

Metro Silesia
Koncepcja szybkiej kolei miejskiej Metro Silesia
linii Katowice Uniwersytet- Bytom- Gliwice Śródmieście


[   ] discp064.pdf            25-Feb-2004 00:50   864k 

 

horizontal rule

Rynek was oceni (ł)
Draft tekstu- wersja druga


[   ] discp065.pdf            25-Feb-2004 00:48    96k 

 

horizontal rule

Jak powinna wyglądać konkurencja na kolejach?

Próba wpuszczenia wilka w owczej skórze w świat managerów PKP. Tekst adresowany dla kręgu dyrektorów PKP skupionych wokół czasopisma "RK".


[   ] discp066.pdf            25-Feb-2004 00:48    57k 

 

horizontal rule

Koszalińska Kolej Nadmorska- czy ruszy?
Trwają starania, by wkrótce ruszyła Koszalińska Kolej Nadmorska-czyli linia kolejowa Koszalin-Mielno, równoległa do zatłoczonej drogi kołowej.


[   ] discp068.pdf            25-Feb-2004 00:48    96k 

 

horizontal rule

Railway reforms- infrastructure assess


[   ] discp069.pdf            25-Feb-2004 00:47    36k 

 

horizontal rule

POZOSTAŁE DOKUMENTY

BEZ KOLEJNOŚCI/ UNGEORDNET/ WITHOUT ORDER


[   ] discp070.pdf            25-Feb-2004 00:47   177k 
[   ] discp071.pdf            25-Feb-2004 00:44    52k 
[   ] discp072.pdf            25-Feb-2004 00:46   851k 
[   ] discp073.pdf            25-Feb-2004 00:46   206k 
[   ] discp074.pdf            25-Feb-2004 00:47   128k 
[   ] discp075.pdf            25-Feb-2004 00:47   149k 
[   ] discp076.pdf            25-Feb-2004 00:44   782k 
[   ] discp077.pdf            25-Feb-2004 00:42   219k 
[   ] discp078.pdf            25-Feb-2004 00:42    81k 
[   ] discp079.pdf            25-Feb-2004 00:42   921k 
[   ] discp080.pdf            25-Feb-2004 00:40   252k 
[   ] discp081.pdf            25-Feb-2004 00:40    83k 
[   ] discp082.pdf            25-Feb-2004 00:39   794k 
[   ] discp083.pdf            25-Feb-2004 00:38   452k 
[   ] discp084.pdf            25-Feb-2004 00:37   420k 
[   ] discp085.pdf            25-Feb-2004 00:37   517k 
[   ] discp086.pdf            25-Feb-2004 00:36    71k 
[   ] discp087.pdf            25-Feb-2004 00:36   154k 
[   ] discp088.pdf            25-Feb-2004 00:32   101k 
[   ] discp089.pdf            25-Feb-2004 00:31    70k 
[   ] discp090.pdf            25-Feb-2004 00:32   114k 
[   ] discp091.pdf            25-Feb-2004 00:25    82k 
[   ] discp092.pdf            25-Feb-2004 00:29    88k 
[   ] discp093.pdf            25-Feb-2004 00:29    75k 
[   ] discp094.pdf            25-Feb-2004 00:29   119k 
[   ] discp095.pdf            25-Feb-2004 00:30    81k 
[   ] discp096.pdf            25-Feb-2004 00:31   242k 
[   ] discp097.pdf            25-Feb-2004 00:30   102k 
[   ] discp098.pdf            25-Feb-2004 00:30   305k 
[   ] discp099.pdf            25-Feb-2004 00:27    96k 
[   ] discp100.pdf            02-Mar-2004 21:34   148k 
[   ] discp101.pdf            02-Mar-2004 21:35   154k 
[   ] discp102.pdf            02-Mar-2004 21:35   117k 
[   ] discp103.pdf            02-Mar-2004 21:36   174k 
[   ] discp104.pdf            02-Mar-2004 21:36   109k 
[   ] discp105.pdf            02-Mar-2004 21:37   259k 
[   ] discp106.pdf            02-Mar-2004 21:38   511k 
[   ] discp107.pdf            02-Mar-2004 21:38   114k 
[   ] discp108.pdf            02-Mar-2004 21:38    71k 
[   ] discp109.pdf            02-Mar-2004 21:39   138k 
[   ] discp110.pdf            02-Mar-2004 21:39    72k 
[   ] discp111.pdf            02-Mar-2004 21:40   513k 
[   ] discp112.pdf            02-Mar-2004 21:42   644k 
[   ] discp113.pdf            02-Mar-2004 21:43   596k 
[   ] discp114.pdf            02-Mar-2004 21:44   154k 
[   ] discp115.pdf            02-Mar-2004 21:44    92k 
[   ] discp116.pdf            02-Mar-2004 21:44    80k 
[   ] discp117.pdf            02-Mar-2004 21:44    59k 
[   ] discp118.pdf            03-Mar-2004 19:53   907k 
[   ] discp119.pdf            03-Mar-2004 19:53    53k 
[   ] discp120.pdf            02-Mar-2004 21:44    81k 
[   ] discp121.pdf            06-Mar-2004 09:35    79k 
[   ] discp122.pdf            03-Mar-2004 19:54   239k 
[   ] discp123.pdf            03-Mar-2004 19:54    86k 
[   ] discp124.pdf            04-Mar-2004 14:55   448k 
[   ] discp125.pdf            05-Mar-2004 16:17   111k 
[   ] discp126.pdf            05-Mar-2004 16:17    61k 
[   ] discp127.pdf            05-Mar-2004 16:18    67k 
[   ] discp128.pdf            05-Mar-2004 16:18   101k 
[   ] discp130.pdf            05-Mar-2004 16:19   112k 
[   ] discp131.pdf            05-Mar-2004 16:19    55k 
[   ] discp132.pdf            05-Mar-2004 16:22   1.3M 
[   ] discp133.pdf            05-Mar-2004 16:25   807k 
[   ] discp134.pdf            05-Mar-2004 16:25   113k 
[   ] discp135.pdf            05-Mar-2004 16:27   797k 
[   ] discp136.pdf            05-Mar-2004 16:27    92k 
[   ] discp137.pdf            05-Mar-2004 16:28    82k 
[   ] discp138.pdf            05-Mar-2004 16:29   512k 
[   ] discp139.pdf            05-Mar-2004 16:29    97k 
[   ] discp140.pdf            05-Mar-2004 16:29   159k 
[   ] discp141.pdf            05-Mar-2004 16:30    94k 
[   ] discp142.pdf            05-Mar-2004 16:31   218k 
[   ] discp143.pdf            05-Mar-2004 16:31    86k 
[   ] discp144.pdf            05-Mar-2004 16:32   109k 
[   ] discp145.pdf            05-Mar-2004 16:32   100k 
[   ] discp146.pdf            05-Mar-2004 16:32    92k 
[   ] discp148.pdf            05-Mar-2004 16:34   118k 
[   ] discp149.pdf            05-Mar-2004 16:35   199k 
[   ] discp150.pdf            05-Mar-2004 16:35   116k 
[   ] discp151.pdf            05-Mar-2004 16:35   137k 
[   ] discp152.pdf            05-Mar-2004 16:36    76k 
[   ] discp153.pdf            05-Mar-2004 16:36   131k 
[   ] discp154.pdf            05-Mar-2004 16:41   2.2M 
[   ] discp155.pdf            05-Mar-2004 16:41    74k 
[   ] discp156.pdf            05-Mar-2004 16:41    86k 
[   ] discp157.pdf            06-Mar-2004 09:40   213k 
[   ] discp158.pdf            05-Mar-2004 16:42   292k 
[   ] discp159.pdf            06-Mar-2004 09:41   136k 
[   ] discp160.pdf            06-Mar-2004 09:41    82k 
[   ] discp161.pdf            06-Mar-2004 09:41    97k 
[   ] discp163.pdf            06-Mar-2004 09:41    87k 
[   ] discp165.pdf            06-Mar-2004 09:41    76k 
[   ] discp175.pdf            05-Mar-2004 16:42    85k 
[   ] discp176.pdf            05-Mar-2004 16:42   109k 
[   ] discp177.pdf            05-Mar-2004 16:44   635k 
[   ] discp179.pdf            05-Mar-2004 16:44   164k 
[   ] discp183.pdf            05-Mar-2004 16:44    79k 
[   ] discp184.pdf            05-Mar-2004 16:45   116k 
[   ] discp185.pdf            05-Mar-2004 16:46   578k 
[   ] discp186.pdf            05-Mar-2004 16:46    80k 
[   ] discp187.pdf            05-Mar-2004 16:46   198k 
[   ] discp188.pdf            05-Mar-2004 16:47   170k 
[   ] discp189.pdf            05-Mar-2004 16:47   131k 
[   ] discp190.pdf            05-Mar-2004 16:47   144k 
[   ] discp191.pdf            04-Mar-2004 14:16    96k 
[   ] discp192.pdf            04-Mar-2004 14:18   396k 
[   ] discp193.pdf            04-Mar-2004 14:19   151k 
[   ] discp194.pdf            04-Mar-2004 14:19    55k 
[   ] discp195.pdf            04-Mar-2004 14:20   105k 
[   ] discp196.pdf            03-Mar-2004 19:56   644k 
[   ] discp197.pdf            03-Mar-2004 19:56   212k 
[   ] discp198.pdf            03-Mar-2004 19:57    65k 
[   ] discp199.pdf            03-Mar-2004 19:57    64k 

 

Udostępniono ok. 20 % dokumentów z archiwum CSK/ Approx. 20 per cent of the archives volume were made availible.

 

 

horizontal rule

 

Ta strona zawiera łącza do wszystkich dyskusji publicznych na ten temat. Utrzymujemy osobną, chronioną sieć web dla wewnętrznych dyskusji i notatki o odbytych dyskusjach.

Dyskusja o reformach - nieczynne

Używamy tej dyskusji do rejestrowania propozycji dotyczących reform kolei. Obszar ten to otwarte forum, służące do dyskutowania na różne tematy, np. co powinno lub nie powinno zostać uwzględnione w procesie liberalizacji i prywatyzacji polskich kolei. Pozwala ono również uczestnikom na włączenie się do publicznej dyskusji na temat strony merytorycznej różnych propozycji ulepszeń. Zapraszamy do przesyłania propozycji.

Baza wiedzy na temat reform kolei -nieczynne

Używamy tej dyskusji do rejestrowania ogólnych pytań i odpowiedzi, które pojawiły się w czasie pracy nad reformami. Tematy obejmują kluczowe zagadnienia z tego zakresu.

[POLITYKA TRANSPORTOWA] [KOLEJE REGIONALNE W EUROPIE] [KOLEJE PRYWATNE] [KOLEJE W JAPONII] [KOLEJE W RFN] [SZYBKIE KOLEJE MIEJSKIE] [REFORMA KOLEI WĄSK.] [CENTRUM KOLEJNICTWA REGIONALNEGO] [P K P] [KOLEJE W WOJ. LUBUSKIM] [TRAMWAJE DWUSYSTEMOWE] [BIULETYN] [IRiPK] [ENGLISH/FRANCAIS]

horizontal rule

Strona główna | JOPTS/ Ekonomika Kolei | Inne publikacje | Archiwum | Wyszukiwanie | Dyskusje | Biblioteka | Wiadomości | Stopka/ Kontakt | Linki
Skontaktuj się z nami za pośrednictwem poczty e-mail: <fularz(at)go2.pl>, w przypadku pytań na temat danych statystycznych.

   CENTRUM STATYSTYKI KOLEJOWEJ

Prawa autorskie i oświadczenia własnościowe: Przy korzystaniu ze statystyk prosimy o dokładne wskazanie źródła i ich autorów. Przypominamy, iż standardem europejskim w wypadku cytowań jest oznaczenie każdego zapożczenia dłuższego niż trzy słowa przypisem do autora danej pracy. W przypadku wątpliwości co do zapożyczeń i cytatów prosimy sprawdzić zalecenia komisji etyki KBN i Polskiej Akademi Nauk. Nie przesyłamy danych z wyjątkiem tych udostępnionych w sieci web. Nie wypożyczamy książek. W razie problemów lub pytań użyj tego kontaktu w sieci web: [fularz(małpa)go2.pl]

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2004.